ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Tack tvåtusensexton - Del III

Publicerad 2016-12-30 15:27:00 i Allmänt,

September

Skolan hade precis dragit igång igen efter sommaruppehåll. Jag införskaffade mig nya Iphone 7, & hade turen att vara en av de första kunderna som fick betala 2000 kr mindre. Bra jobbat där Telia! | Det släpptes nya smaker av B&J. Min nya favorit är One Sweet World. Det vattnas i munnen så fort jag tänker på den. hehe.

Jag fyllde 20 år & blev därmed Systemet-myndig. Vi firade mig med tacosbuffé & cheesecake till efterrätt. Mums.


Oktober

Det blev en & annan pannkaksfrulle. GOTT! | Äntligen kom vår nya familjemedlem, Zingo till oss. Jag älskar honom så mycket. Vårt lilla busfrö här hemma.

Vi hade mycket roliga saker i skolan, som bland annat att arbeta med olika företag & göra reklam åt dem. | International Street Market var på besök i Kalmar. Jag handlade nog hem runt 12 bitar fudge & det var det värt.


November

Jag, mamma, Julia & moster tog en dagsutflykt till Köpenhamn.

Vi käkade gott danskt Smörrebröd. | Vi strosade runt på Köpenhamns gator & besökte bland annat Illum.

Jag & Teodor firade 2 år tillsammans på Pinchos, som nyligen öppnat i Kalmar.

Frosten kom på besök. Jag packade ner kameran, hoppade på hojen & cyklade en sväng runt stan där jag fotograferade fina områden.

Som gräddet på moset kom tre av mina bilder med i tidningen, Smålänningen. Det var kul.


December

Det bakades en hel del julgodis inför jul. Jag längtade & räknade ner dagarna som vanligt.

Restaurangen Rosegarden öppnade i Ljungby. Jag gick dit med familjen. | Förberedelserna inför julen pågick som bara den.

Vi började med TV-produktion i skolan & spelade in olika program. Så kul. | Julafton anlände. Granen var klädd & paketen väntade så vackert på att bli öppnade.

Jag bjöd på mina morotskakor, som visats här nu ett antal gånger. Men det är de värda.


Och om en dag är det här året över. Det har varit ett händelserikt år, med många glada men såväl ledsna miner. Nyårsafton kommer jag spendera på hotell i Malmö med Teodor. Den första januari lyfter planet till London, vi ska fira in det nya året där med att gå på fotboll & upptäcka nya saker. Det ska bli så kul & 2017 kan inte börja på något bättre vis än så.

Tack 2016 för det här året.

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela