ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Somrig kladdkaka

Publicerad 2016-07-29 14:10:00 i

I onsdags när vi hade kompisar över gjorde jag en kladdkaka som efterrätt, utifrån ett eget recept som ni finner här nedan:



Ingredienser

150 g smör

2,5 dl rörsocker

1 dl kakao

3 tsk vaniljsocker

2 st ägg

2 dl vetemjöl

3 msk kallt kaffe


Gör så här

  1. Sätt ugnen på 200 grader, om du använder varmluftsugn 175 grader.
  2. Smält smör & låt det svalna. Blanda samman kakao, socker & vaniljsocker. Tillsätt ett ägg i taget. Blanda sedan i mjölet & kaffet. Rör om.
  3. Grädda kakan i mitten av ugnen i cirka 8-12 minuter, beroende på hur kladdig du vill ha den.
  4. Voilà!


Tips: dekorera gärna med bär eller dylikt. Som tillbehör hade jag hallongrädde & vaniljglass. Mums

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela