ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

29 December

Publicerad 2017-12-29 09:00:39 i Amélies Julkalender 2017,

I dagens lucka gömmer sig ett galet gott recept på jättekaka med Baileysfudge. Ja, ni hör ju bara på namnet hur gott det här låter. Jättekakan går att servera i antingen en stor stekpanna, form eller i portionsformar. Hur bra som helst & du kan anpassa antalet beroende på hur många gäster du kan tänkas ha på nyår. Om du, som jag inte tycker om att fira nyår alls, kan jag varmt rekommendera dig att testa den här ljuvliga skapelse på egen hand. Magi! 
 
Recepten finner ni nedan. 
 
Ser ni hur krämig & härlig den ser ut? Jag tryckte även ner lite chokladknappar för att få till ännu mer smak. 
 
 Det här kan vara en av de godaste bakverken jag har ätit. Visst, det känns som att jag säger det väldigt ofta men den här ligger bland de tio bästa. 
 
 Och en klick vaniljglass på toppen gör det susen. Fy bubblan så gott! 
 
Magi!
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela