ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Tack 2017 - Det här var mitt år!

Publicerad 2017-12-31 11:02:00 i Egna tankar om,

Var ska jag börja? Under det här året har jag funnit mig själv. Jag har fått en bättre relation med mitt oregelbundna psyke som nu mera ligger på en stabil nivå. Tack vare ångestdämpande men också familj, vänner och att våga utmana mig själv. Jag ser tvåtusensjutton som mitt år. Ett år där jag ÄNTLIGEN kunnat börja älska mig själv på riktigt för den jag är. 

Året började jag och min älskade pojkvän Teodor med att spendera i London. En av våra favoritstäder som vi tillsammans har besökt två gånger. Fler kommer det bli. Vi gick långa promenader genom staden. Åt gott, besökte Madame Tussauds och mycket mer. Någon månad efter lade sig snön i Småland och jag, Julia och Betty åkte en sväng till Hestra. Så himla mysigt och roligt. Älskar att åka ner för backen och bara leva i nuet. Jag och Julia tog fina bilder med vår älskade Zingo, som tyvärr gick bort för några veckor sedan. Den tiden vi fick med honom kommer vi aldrig att glömma. Han har lämnat spår i alla våra hjärtan. 

(null)

Jag sökte en extern fotokurs på universitetet som jag läste under kvällstid under en period. Jag fick ta del av en hel del och tog med mig nya erfarenheter efter kursen. Jag fick chansen att utveckla mitt fotograferande samtidigt som jag fick feedback av riktiga fotografer. Så kul och givande. I maj tog jag och Teodor ytterligare en semester. Vi besökte vackra Paris. Staden som en gång var min drömstad dit jag ville fly. Men i själva verket ville jag fly från mig själv. I dag är Paris en stad jag inspireras av och vill besöka ännu fler gånger. 

(null)

Det blev sommaruppehåll från studierna och jag flyttade hem till familjen i Ljungby igen. Jag fick chansen att göra samarbeten med bland annat Bakboxen, som har hjälpt mig utveckla mina bakkunskaper men också hjälpt mitt intresse att växa. Jag har fått så fin respons på mina aktiva sociala medier, där jag delar mina tankar, recept och bilder. Tack vare er och allt mitt jobb jag har lagt ner har jag vuxit som människa men också på mina kanaler. Tack. Jag är så oerhört tacksam för den här möjligheten. 

Jag fick bekräftat att min praktik jag nyligen gjort på grymma blogg.se blev av. Wow, vilken möjlighet. Alltså jag måste erkänna att jag saknar staden, miljön, arbetsplatsen och alla härliga människor som arbetar där. Ni anar inte hur mycket positiv energi ni har spridit och fått mig att känna mig bra. 

(null)

Jag fick möjlighet och förfrågningar om ännu fler samarbeten. Jag var tvungen att nypa mig i armen för att inse att det hände på riktigt. Jag är så glad att jag inte har gett upp hoppet om att få min blogg att växa. Kunna dela recept mer er, låta er inspireras och dela med mig av mina resor. Så himla kul. Emellan bakning, planering och allt som hör till har jag hunnit besöka flera härliga caféer. Lyckats finna ett lugn i mig själv och inte vara lika stressad. Försöka hitta en balans mellan tid, rum och livet i allmänhet. Det är inte enkelt men jag är på god väg. 

(null)

Och så flyttade jag upp till Stockholm. En nervös student som skulle bo helt själv i en ny stad. På en ny arbetsplats bland nya människor. Klarade hon sig? Jajamän, utan några som helst konstigheter. Jag trivdes så bra. Precis som jag nämnde innan vill jag tillbaka igen. Men jag har en examen som väntar på att bli genomförd. När den är spikad och vi har lagt skolan bakom oss väntar ett spännande äventyr. Frågan är: var kommer vi hamna? Kanske blir det Stockholm? Hmm. 

Den tjugoandra december kom jag hem till Ljungby igen. Det väntades julfirande och mitt första möte med vår nya familjemedlem, Lumi. Att en kanin kan betyda så mycket och sprida så mycket kärlek trodde jag aldrig. Vi har haft otur med våra tidigare kaniner, men vi har gjort vad vi har kunnat och älskat dem för de dem är. Lumi är ett riktigt busfrö som redan har visat sin personlighet. Tack för att vi får lära känna dig.

(null)
Som summering på det här året har jag fått göra grymma samarbeten med stora företag som ligger mig varmt om hjärtat. Tack så mycket för de här möjligheterna. Jag har lärt känna mig själv bättre. Släppt kontrollen, minskat stressen och inse att det är inte så farligt att ta det lugnt ibland. Jag ser fram emot ett nytt år. Jag har mycket som väntar. Min dröm är att växa både i mediavärlden men också som människa. Och det är ingen OMÖJLIGHET. Jag hoppas att ert år har varit härligt och önskar er ett GOTT NYTT ÅR! 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela