ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

TJUGOÅTTONDE & TJUGONIONDE PRAKTIKDAGEN

Publicerad 2017-12-23 13:04:52 i Min praktik 2017,

Nu är jag återigen på hemmaplan i Ljungby, hemma hos familjen igen. Tågresan gick bra hem i går, trots att jag åkte i motsatt färdriktning. Jag hann aldrig bli åksjuk, som tur väl var, eftersom jag slumrade till ett antal gånger under 1 1/2 timma. Jag tog mikropauser där huvudet föll fram och jag vaknade av ett ryck. Jo, det såg nog roligt ut när jag sov. Tur att det inte satt någon bekant i min vagn. Haha.

 Nu är det en dag kvar till jul. Här hemma är det julstämning ända upp till taket. Nu ska det sista förberedas innan tomten kommer. Ho ho. 

Jag kunde inte ha bo i ett bättre boende än det jag fick tag på. Dessutom var familjen helt underbar & så trevliga. Det var kul att få lära känna dem. Tack!

På den tid jag varit där har jag hunnit med härliga promenader i Gamla Stan & bara att få andas den friska luften.

 Min två senaste praktikdagar har gått bra. Jag har planerat inlägg som ska publiceras nu i ju. Schemalagt en hel del artiklar samt på Facebook. Nu i mellandagarna ska jag jobba lite till och fixa klart det sista innan min praktik är slut. Den 3 januari gör jag min sista praktikdag, hemifrån. Nu har jag äntligen fått min stationära dator och kan arbeta i lugn och ro utan att få nackproblem. 

Jag har haft så kul i Stockholm. Så kul att jag redan längtar tillbaka till staden, jag trivdes verkligen där. Till en början var det läskigt för mig att vara där helt själv. Jag oroade mig över hur jag skulle lyckas ta mig runt i trafiken, samt hitta hem. Det gick ju lysande. Jag klarade det och tack vare det kunnat utforska mer av staden och lärt känna den bättre. Stockholm kanske är nästa stad att bo i. För Kalmar längtar jag inte alls efter. 

I kväll får jag ÄNTLIGEN träffa Teodor igen - som jag har längtat!
 
/ Amélie 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela