ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Hemmagjord mandelmassa

Publicerad 2017-02-26 14:11:00 i

Fettisdagen närmar sig & det är dags att hugga tänderna i goda semlor. Varför inte testa på att göra egen mandelmassa och ha i hembakta semlor?

Receptet finner ni nedan.

Mandelmassa - 6-8 semlor
Ingredienser

100 g mandlar

100 g strösocker

1 äggvita


Gör så här

Mixa/mal mandlarna tills det blivit ett smuligt pulver. Tillsätt sockret & vispa samman till en jämn blandning. Knäck ner äggvitan & vispa ihop allt tills det fått en mandelmassa-konsistens.

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela