ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

På hemmaplan

Publicerad 2017-02-27 15:35:01 i Allmänt,

En ny vecka är här och jag är åter på hemmaplan, eller i Ljungby, efter en grym vecka i Sälen. Det var min tjugoförsta resa dit tillsammans med familjen och mitt 8 år på snowboard. Jag började åka skidor redan som fyraåring men fick istället upp intresset för snowboard som 10 åring, men lärde mig åka på riktigt när jag var 13 år. Jag älskar livet där uppe i fjällen och att kunna vara ute en heldag i backen och åka. Den känslan är obeskrivlig. Jag hade gärna stannat en vecka till.

I går kväll kom vi hem strax innan 18:00. Vi hade både tur med vädret och trafiken, det rullade på bra för oss på vägen hem. När vi väl var hemma och sakerna var inpackade beställde vi pizza som skulle trösta våra hungriga magar. Efter maten var jag ute på en härlig Ljungby-promenad med en efterlängtad Teodor. I dag vaknade jag efter 13 timmars sömn och har än så länge hunnit plugga lite, duscha, käkat och tänkte sätta på en film nu. En riktigt skön måndag det här.

I dag myser jag runt i min sköna polotröja från Åhlens. Älskar polotröjor.

/ Amélie

Kommentarer

Postat av: mathildahammarqvist

Publicerad 2017-02-27 14:39:21

Fina bilder!!

Postat av: whattheydontknow

Publicerad 2017-02-27 14:50:33

hr aldrig åkt skidor. det ser svårt ut.

Postat av: Ameliealmen

Publicerad 2017-02-28 18:49:53

Tack fina du!

Postat av: Ameliealmen

Publicerad 2017-02-28 18:50:10

Övning ger färdighet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela