ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Sälen 2017 - Dag V

Publicerad 2017-02-24 18:02:00 i Skidsemester,

Ännu en dag full av solsken. Dock kom vi inte ut i backen förrän efter 09:00, hälften av oss var sega och småtrötta. När alla var påklädda och klara tog vi transpotliften bort till Tandådalen och åkte några åk där. Det blåste som bara den och kallt var det också. När klockan närmade sig 11:00 tog vi en daglig fikapaus. Sedan tog vi oss tillbaka till Hundfjället där vi spenderade resten av eftermiddagen.

Nu framåt slutet var det så pass uppkört och isigt att man fick spänna varenda liten muskel för att undvika att ramla. Det gick inte jättebra för mig, jag lyckades göra en kullerbytta mitt i skogen på grund av att benen inte orkade mer. Jag fattade det kloka beslutet att ta min trötta och slutkörda kropp hem, innan jag skulle sura ihop av trötthet eller skada mig. Sedan dess har jag bara slappat under en varm filt framför serier. Härligt avslut på den här dagen, som tråkigt nog också är näst sista dagen i backen. I morgon gäller det. Då ska det åkas som bara den.

Solsken i Tandådalen.

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela