ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Äppel-&Kanelpannkakor

Publicerad 2017-01-31 13:25:00 i Pannkakor,

Äppel- & Kanelpannkakor - 1-2 portion

Ingredienser

1 banan

1/2 äpple

2 ägg

1/2 dl havregryn

1 tsk kanel

1 tsk bakpulver


Kaneläpplen

1/2 äpple

1 tsk kanel

1 msk honung


Gör så här

1. Dagen innan. Halvera äpplet & hacka ena halvan i små bitar. Lägg i en skål. Blanda ner kanel & honung. Rör om så att alla äpplen täcks över. Placera i kylen under natten.

2. Mosa bananen i en skål. Rör ner äggen. Blanda sedan ner ägg, havregryn, kanel & bakpulver. Ta andra hälften av äpplet, hacka i små bitar & blanda ner i smeten.

3. Stek i en stekpanna tills de fått en gyllenbrun färg.

4. Servera med kaneläpplena som du förberedde dagen innan.

Hoppas det smakar!

/ Amélie

Kommentarer

Postat av: Malin Moen

Publicerad 2017-01-31 12:26:21

Ser verkligen jättegott ut 😃

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela