ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Hallon-&Chokladkakor

Publicerad 2017-07-04 13:00:00 i Kakor, Nötfritt,

Min version av Oreokakor blev en succé här hemma. Jag experimenterade lite i köket och kände för att testa en annan version. Jag rörde ner 1 msk hallonpulver i smörkrämen, vilket resulterade till att det blev en len och god hallonsmörkräm. Det funkar lika bra att lägga i samma mängd av blåbärspulver, om ni vill ha en blåbärssmörkräm. Superlätt och supergott. Själva kakorna har samma bas som mitt tidigare recept med oreokakor, men den här gången har kakorna en annan form, mer som en blomma.

Recept på kakorna finner ni i länken: http://ameliealmen.blogg.se/2017/june/hemgjorda-oreos.html

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela