ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Tips! Spara mina recept enkelt

Publicerad 2017-07-09 20:52:00 i Tips!,

Till dig/er som gärna vill ha recept i pappersformat och inte ständigt behöva gå igenom arkivet för att finna det ni är ute efter, titta hit! Genom att göra två simpla steg kan du spara mina recept på din dator som du sedan kan skriva ut och sätta in i en pärm eller liknande. Smidigt och du sparar även tid.

Vissa av er kanske redan hajat grejen att spara ner filerna. Det är det som är syftet med mina bilder med receptet på direkt. Nedan följer alla steg.

 

Spara filen

Steg 1: Börja med att högerklicka på bilden där receptet står. Då ska följande ruta som visas på bilden nedan dyka upp. Tryck på "Spara bild som...".

Steg 2: En ny ruta kommer upp. Överst, där jag döpt filen till "Sommarlovsrutor", kan du själv döpa filen till ett önskat namn. Se till att filen hamnar i en mapp du enkelt hittar på din dator. Tryck sedan på "Spara". Nu finns filen på din dator.

Skriva ut filen

Steg 1: Det ser annorlunda ut på alla olika datorer. Jag har en MacBook och för mig ser det ut så här. Eftersom de flesta datorerna fungerar på samma vis vid sparande/utskrift av bilder ska detta funka för andra märken också. Öppna mappen där du sparade filen. Öppna upp filen. Du som har Mac: tryck på "Arkiv" -> "Skriv ut...". Övriga: högerklicka på bilden och då ska en ruta med olika alternativ dyka upp, tryck då på "Skriv ut...".

Steg 2: En ruta poppar upp med hur du vill ha din utskrift, skrivarens namn och format. När du fått in rätt tryck på "Skriv ut".

Och där var det klart. Smidigt va? Svårare än så är det inte. Jag hoppas att det funkar för er alla, oavsett märke på dator. Är det något ni undrar över är det bara att kommentera.

/ Amélie

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela