ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Hemgjorda Oreos

Publicerad 2017-06-28 13:00:00 i DIY, Kakor,

Den populära kakan Oreo är en favorit här hemma. Istället för att alltid köpa den i färdigt format kan det, för omväxlingsskull, vara kul att testa att göra dem i en egen variant. Det är precis vad jag har gjort. De är superenkla att göra och innehåller dessutom inte några extra onödiga tillsatser. Kakorna kan ätas precis som de är, doppas i mjölk eller varför inte använda kaksmulorna till en botten på en cheesecake. Inte så dåligt inte. Låter det spännande?

Tips! Jag använde en skål med en blomma på botten som jag skapade ett mönster med på kakorna. Kolla under skålarna ni har hemma. Ni kanske finner något vackert mönster till era kakor.

Receptet finner ni nedan.

/ Amélie

Kommentarer

Postat av: sottochsalt

Publicerad 2017-06-28 11:23:09

omg vad gott!!

Postat av: Ameliealmen

Publicerad 2017-06-30 09:18:23

Ja, supergott! Rekommenderar verkligen de här 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela