ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Midsommarhink - En somrig tårta

Publicerad 2017-06-22 15:17:00 i Högtider, Tårtor,

Man skulle kunna säga att jag gick lös på Maxi när det var extrapris på KitKat. Jag har länge velat göra en tårta med KitKat som en snygg kant runt. I går slog idéen mig. Det blev en midsommarhink fylld med jordgubbar. En tårta med browniebotten, fylld med en len chokladglasyr och en lager med salt karamellsås -> recept på den SALT KARAMELLSÅS, som tränger sig ut mellan kanterna. Gissa om den var god? JA! Jag band ett rött snöre runt, dels för att få den att hålla ihop bättre, men också för att det passar bra ihop med jordgubbarna. Låter det gott?

Receptet finner ni nedan.

 

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela