ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Bananbollar - Smaksatt med kanel

Publicerad 2017-11-28 10:17:00 i Annan Sötma, Laktosfritt,

Nu är det inte långt kvar tills allt julbak drar igång. Ännu är vi inte där i tiden, så här är ett riktigt gott recept på chokladbollar gjorda på bland annat banan. Riktigt spännande smak. De innehåller ingen tillsatt socker utan här är det sötman från bananerna som räcker gott & väl. Banan & choklad fungerar så bra ihop, speciellt i de här bollarna. Lägg dem i en liten burk & ha med dig i väskan, kalasbra som mellanmål. 
 
Receptet finner ni nedan. 
 
Rent utseendemässigt går det inte att se någon skillnad i jämförelse med hederliga chokladbollar. De är identiska - bara smaken som skiljer sig. 
 
Men de är så goda & jag tycker det är så häftigt hur pass bra kakao & banan kompenserar varandra. Det blir verkligen lagom sött. 
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: Marie Bergman

Publicerad 2017-11-28 19:38:10

Gott :)

Svar: Jaa, galet gott!
Amélie Almén

Postat av: Erica

Publicerad 2017-11-28 19:42:51

Åh vad goda de lät! :D Låter som att de kommer smaka lite som bananbröd om du testat det.

Svar: Ja, jag har testat bananbröd men de här smakar inte alls som det. Är mer som chokladbollar de här!
Amélie Almén

Postat av: Jennie

Publicerad 2017-11-28 20:42:11

Ser goda ut

Svar: Tack snälla!
Amélie Almén

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-11-28 21:49:45

Så goda de låter. Verkligen intressant smak med banan i. :-)

Svar: Ja, det blir en speciell sötma med just banan! Testa vettja 🙈
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela