ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Pigga upp stämningen lite

Publicerad 2017-11-12 14:50:00 i Inredning, Inspiration,

Mitt i novemberrusket kan humöret lätt sänkas till en mindre trevlig nivå. Mörkret påverkar oss, men istället för att låta mörkret och kylan ta över kan DU pigga upp stämningen med enkla knep. Det kan vara att sätta upp ljusslingor utanför ditt boende, eller inomhus i en kruka. Bara det kan göra så stor skillnad. Något annat som min kära mamma är så duktig på är allt som har med trädgård att göra. Hon har riktigt gröna fingrar och ni skulle bara se en sådan fantastisk trädgård hon och pappa har skapat. Jag antar att en hel del av min kreativitet kommer från hennes sida, men dock är jag inte lika glad i trädgårdspyssel som hon. Jag vill gärna att allt ska ske här och nu. Tålamod är inte min bästa vän, men jag jobbar på det. Däremot älskar jag att räfsa löv, klippa gräset men då ska det helst vara en handdriven gräsklippare utan motor, det blir ju mer jobbigt då. Det gillar jag. 
 
Inne på den inglasade altanen hänger det torkade lavendelblommor. När de torkar luktar de lika gott som när de växer ute i jorden. De små buketterna är så fina när de hänger där och jag blir så glad av dem, dessutom doftar det ljuvligt. Tänk vad glad man kan bli av mindre ting som i sin tur skapar något betydelsefullt. Deppa inte ihop er i mörkret och kylan. Skapa en mysig stämning i ditt hem, så kommer du trivas ännu bättre. 
 
 
/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela