ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Jag ska flytta

Publicerad 2017-10-20 19:33:00 i Allmänt, Praktik 2017-2018,

Den här terminen har gått så otroligt fort. Jag har hunnit med lite mer än två kurser och ska strax avsluta min tredje. Jag har knappt hunnit vara något i Kalmar de senaste veckorna på grund av att jag arbetar med mitt projekt hemma hos familjen. Det hade varit aningen (läs mycket) jobbigt att vara där och arbeta när vi är två på 29 kvm. Jag kan se kaoset framför mig. Huh. 
 
I november flyttar jag upp till Stockholm, där jag ska göra min praktik. Jag är så taggad och förväntansfull. Allt är fixat nu, både med praktikplats och boende, nu känner jag att jag kan dela med mig av nyheten. Anledningen till att jag bytte bloggportal till blogg.se beror på att det är där jag ska göra min praktik. Wiho! Jag tror inte ni förstår hur glad jag är för den här möjligheten. Det ska bli så roligt. Jag ska få testa på att arbeta med något jag längre drömt om, testa att bo helt själv i en ny stad, träffa nya människor och få en paus från skolan. Även om det känns tråkigt att inte T kommer vara där hela tiden, kommer det vara skönt för mig att ha egentid och lära känna mig själv ännu bättre. Självklart kommer vi att ses, likaså min familj och vänner. De, ungefär, tio veckor jag har på mig kommer gå fortare än kvickt. Jag tror inte att jag kommer hinna känna efter så mycket förrän min tid där är över. Jag ska ta tillvara på varje dag, alla nya intryck och njuta av att bo i en ny stad. Jag får lära känna Stockholm bättre, vem vet, det kanske är där vi kommer bo i framtiden? 
 
 Just nu räknar jag ner dagarna. Försöker att följa mitt schema med det som måste fixas innan min flytt. 
 
 Jag ska ta mysiga promenader genom Gamla Stan. Det är så otroligt vackra byggnader där & alla mystiska gränder.
 
Amélie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela