ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Oreomunkar

Publicerad 2017-10-29 10:00:00 i DIY, Fika, Munkar,

Efter att jag i förra veckan testade på att göra hemgjorda munkar för första gången insåg jag att det inte alls var så svårt som jag hade föreställt mig. Det gäller att vara på sin vakt när man friterar & det är alltid bra att ha någon annan vuxen med sig under fritering, oavsett ålder. Likaså ett lock till kastrullen, om du behöver täcka för den. Det är alltid en risk att fritera. Dock är jag inte lika galen i munkar som Teodor (pojkvän) & Julia (syster) är. Därför har jag valt att skapa en favorit utifrån deras önskemål. Här nedan är hemgjord munk med Oreo. 
 
Receptet finner du nedan.  
 
 
/ Amélie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela