ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Skolprojekt - Trailer till Alone

Publicerad 2017-09-29 17:12:00 i Projekt,

Under de senaste veckorna har min klass, i tre olika grupper med fem i respektive grupp, plockat fram ett helt nytt eller ett redan existerande koncept och utvecklat det. Vi fick tilldelade roller, som jag berättade i ett tidigare inlägg. De rollerna har vi haft under själva projektet. Jag som blev tilldelad illustratör har skapat logotyp och grafik, men också gjort musik, den grafiska profilen och lite mer. Det har varit riktigt kul att illustrera och göra musik. Vi har alla i gruppen lagt ner mycket tid på våra olika uppgifter för att få ett bra resultat. Nu är vårt projekt äntligen över och vårt slutliga resultat blev toppen. Med tanke på att vi endast har haft, knappt två veckor på oss, tycker jag att vi lyckades få ihop en hel del. Självklart hade trailern kunnat utvecklas ännu mer, men på grund av tidsbrist fanns inte tiden eller utrusning till det. Eftersom det är jag som skapat musiken har vi rättigheter till att publicera den här på våra olika sociala medier. Detta är ett skolprojekt på ett påhittat program som vi gett namnet Alone. Programmet är en realityshow där exempelvis kända youtube-profiler deltar och kan vinna en stor summa pengar. De måste kunna klara sig själva men också samarbeta och det är bara en som kan vinna. Vårt koncept har inspirerats av The hunger games. 

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela