ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Jag förstår inte vitsen med...

Publicerad 2018-04-30 12:06:44 i Allmänt,

Valborgsmässoafton är här. Ingen dag jag direkt brukar fira mer än att käka något gott, baka något smarrigt och utöver det bara ta det lugnt. Jag har inte besökt ett majbål på flera år och känner inget behov av det heller, vi firade dagen mer när vi var mindre. Ja, då var majbål något jag tyckte var så häftigt men så läskigt (tjejen som är lagom rädd för ljus och eld). Jag kommer spendera kvällen med Teodor, vi tänkte grilla som vi har gjort de senaste gångerna vi har firat valborg tillsammans. Känns riktigt skönt med en lugn grillkväll. Min senaste vecka har varit relativt fullspäckad, inte minst med plugg som är det som tar upp mest av min vardag. Fy så trött jag är på det nu, jag kommer kräkas ut alla olika begrepp när allt är över. Jag förstår inte vitsen med att kunna kvantitativa som kvalitativa metoder, vad generaliseringsanspråket är, urvalsmetoder, tabeller hit och dit. Min hjärna går snart i konkurs på grund av alla främmande begrepp i mitt huvud. Ni som själva har skrivit en uppsats vid universitetet vet vad jag menar. Alltså…Jag längtar så tills att allt är klart och att jag kan klappa mig själv på axeln och säga: ”Bra gjort Amélie. Du klarade det.” 

 
Utöver allt plugg har jag spelat flera timmar Sims, bakat i vårt lilla hitta-på-kök i hallen och bara tagit det lugnt. Mitt i allt detta har jag rejält med pollenallergi och blir så trött av medicinen. Haha, om några veckor kommer jag skratta åt den här tiden hur mycket jag klagade och irriterade mig. Känner mig dum som klagar på det här men jag kände att jag var tvungen att få skriva av mig här. Att klaga är inte fel, men att göra det för ofta kan irritera de runt omkring. Nu ska jag sätta mig ute i solen och PLUGGA. Ha en fin valborg!  
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2018-04-30 19:14:02

Så fina bilder

Svar: Tack så mycket!
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela