ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Angående nyårslöften - nej, tack!

Publicerad 2018-01-02 16:07:00 i Egna tankar om,

Nytt år och nya möjligheter, hur många gånger har ni hört den meningen? Precis, troligtvis för många gånger. Det har även jag. Ett nytt år inte inte så speciellt i min värld. 

Jag har inga nyårslöften jag ska utföra under tvåtusenarton. För mig ger dem en negativ påverkan mer än positiv. Jag blir stressad, ställer höga krav på mig själv och känner mig nästan tvingad. Jag har testat att leva med nyårslöften och har därmed upplevt dess negativa påverkan. Däremot har jag mål som jag vill uppnå under året. Jag har mycket att se fram emot, bland annat min examen både jag och T tar i år. Därefter väntar ett spännande och oklart äventyr i vårt liv. Kanske blir det en stor resa eller börjar vi jobba direkt. Jag tar dagen som den kommer men blickar även framåt. För mig är det viktigt att vara förbered, men ändå inte tänka för långt in i framtiden. Det mår jag inte väl av.

Så ett av mina mål jag vill uppleva under året är att besöka ett nytt land med T. Bli bättre på att fotografera och redigera. Spela in fler receptfilmer. Testa att stå framför kameran och baka. Jag måste utmana mig själv och ta både mitt självförtroende och blogg till en ny nivå. Starta eget företag och eventuellt få igång det på riktigt. Så spännande. Jag har spännande samarbeten som väntar och hoppas kunna få chansen att få fler. 

 

 
 
 
Nu ska jag fortsätta ta tillvara på tiden hemma. Dricka glögg och spela en massa Sims 4, som jag för övrigt har blivit beroende av. Hehe. 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela