ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Undvika stress

Publicerad 2018-01-20 14:29:57 i Egna tankar om,

Det var länge sedan jag sov så här länge som jag gjorde i natt. Jag var så trött i går och somnade redan vid 22:00. Det är tidigt för att vara mig, eftersom jag inte kunnat komma till tro på kvällarna sedan min praktik. Det känns skönt att vara tillbaka i rutiner igen som min kropp mår väl av. Alltså upp tidigt på morgonen, gärna 1 1/2 till 2 timmar innan skolan börjar. Ta tag i dagen och komma till ro på kvällen och somna innan midnatt. Det funkar bäst för mig och just nu är jag inne i en sådan tid där min dygnsrytm är stabil. 

I dag har jag planerat inför kommande och spännande jobb jag har. Så kul. Efter lunch blev jag rastlös och gick ut på en härlig promenad. Solen sken, fåglarna kvittrade och det låg ett svag täcke med snö på marken. Under promenaden pratade jag med Julia och promenaden blev genast mycket bättre. Jag hade med min lilla kamera och passade på att ta lite härliga bilder för att kunna minnas vår tid här. Om ett år bor vi inte kvar och är ute på nya äventyr. Jag ser fram emot det så mycket och längtar tills att kunna vända kapitel i livet. Senare i eftermiddag ska jag ta tag i föreläsningsmaterialet från veckan och ha det klart, innan det är dags att plugga till tentan som är om drygt tre veckor. Jag vill vara förberedd och undvika stress så mycket som möjligt. Att skriva tenta är nog ingen som tycker om. 

 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela