ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Brownieboll - Karamell & Vit Choklad

Publicerad 2018-03-01 08:27:50 i Brownie,

Jag är just nu inne i en period där jag älskar att baka olika varianter av brownie. Det finns ju så mycket gott att kombinera & jag har inte ens bakat hälften av alla de varianter jag vill testa. Det kommer ta en evighet att testa alla, men det har jag inget emot. Den här gången gjorde jag browniebollar gjorda på smulor från mitt goda brownie-recept. Gahhh, så gott. De är fyllda med karamellsås & doppade i vit choklad med ett krispigt lager krossade karameller. Hur gott som helst. Det både smälter, knastrar & jublar i munnen vid ALLA tuggor! 
 
Receptet finner ni nedan. 
Recept - BROWNIE
Recept - KARAMELLSÅS
Efter första tuggan möts du av en sprängfylld smakupplevelse med krämig salt karamellsås. Jag smäller av så gott!
 
Visst ser de riktigt aptitliga ut? Jag skulle gärna vilja ha en just nu men de är tyvärr slut. Buhuhu.
 
De krossade karamellbitarna är som pricken över i-et. De lyfter verkligen skapelsen till en ny nivå!
 
Jösses, dra mig baklänges så gott. Vänta bara tills alla mina andra brownie-recept kommer. Ni kommer att vilja baka direkt. 
 
Hoppas det smakar!
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela