ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Är jag misslyckad?

Publicerad 2018-04-07 07:38:18 i Tips!,

I dag har mamma & jag åkt en sväng till Kalmar för att vara där under dagen. Jag har nämligen omtenta i en metodkurs som var så himla krånglig med en massa begrepp som min hjärna inte lyckades hantera vid första tentamen. Men jag skäms inte för det. Misslyckas gör vi alla & det behöver inte betyda att man är misslyckad som person. Jag ser det mer som en "chans" att utveckla mina kunskaper & visa vid omtentan att jag minsann kan. Att ge upp är inte längre något aktuellt i mitt liv. Ger du dig fasen på att du ska klara något, peppar dig själv & verkligen lägger tid på det kommer det säkerligen gå bra. Jag har pluggat en hel del under veckan & tycker nog att det har satt sig relativt bra. Bättre än första gången. Klarar jag den inte nu får jag ladda batterierna till nästa tillfälle & KLARA den då. Dagens motiverande ord: Ge Inte Upp.
 
Inlägget ska inte enbart handla om omtenta, att ge upp, eller kämpa utan också tipsa om ett enkelt & gott recept. Jag testade att bygga ihop en glasstårta med en botten av min mellisbrownie, som jag gräddade i en rund springform. Lät den svalna. La ner glass & satte in i frysen. Poff så blev det en brownie-glasstårta. Hur trevligt som helst. Jag brukar köpa Lohilos glass med smak av Salted Caramel som ligger mig varmt om hjärtat. Ta din favoritglass & trolla fram ett magiskt gott bakverk. 
 
ReceptMELLISBROWNIE
 
 
/ Amélie
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2018-04-07 20:00:17

Så gott det ser ut!

Svar: Tack! Är galet gott 🙊
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela