ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Cornflakeskakor - en nostalgisk smakupplevelse

Publicerad 2018-02-27 08:30:00 i Kakor,

Ännu ett gott recept är här. Jag älskar verkligen cornflakeskakor, men det här är en annan variant med oboypulver samt Special K. Härlig kombination. Jag tycker personligen att det blir mer krisp med Special K än med cornflakes. Jag bakade alltid cornflakeskakor till mina tjejkvällar på mellan- & högstadiet. Efter några portioner tacos slank det ner en & annan kaka till den pinsamma tonårsfilmen. Någon som känner igen sig?

Receptet finner ni nedan. 

Alltså det är ju barnsligt gott. Har man ätit en finns det alltid plats för en till...& en till...
 
När inte tiden finns eller om du inte alls är någon bakfantast kan jag varmt rekommendera de här godbitarna. Funkar som godis eller till fikat. 
 
Att ha oboypulver i istället för kakao & socker bildar en nostalgisk smakupplevelse. Här är kakan med en stor del av min barndom, kanske även din?
 
Blir så sugen så fort jag ser dem. Blir nog att baka ett gäng i veckan. 
 
Glöm inte att njuta av ALLA tuggor!
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela