ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Mina påskplaner

Publicerad 2018-03-30 10:19:34 i Allmänt,

Nu är vi mitt inne i Påsktider. Gårdagen spenderade jag hemma i stor del framför datorn där jag jobbade lite, planerade inför C-uppsatsen och framåt eftermiddagen tog jag mig bort till biblioteket för att låna en bok. Inte likt mig att ta mig till biblioteket och låna en bok, men nu är det ett måste och då jäklar tar jag mig tiden att besöka ett bibliotek. I onsdags hade jag möte med min handledare och jag fick en mycket klarare bild på hur jag ska gå till väga på bästa sätt nu i början. Det tar ett tag att utforma frågeställning, att begränsa studien och att se till att allt material som kan tänkas behövas finns tillgängligt. En hel del mindre roliga saker, men nu är det i sluttampen på universitetet och examen är så nära nu. Jag ska klara det här. 

I går kväll var jag och Teodor på hockey för att se Troja spela match. Det blev vinst i går, grattis till er grabbar. I dag ska jag baka lite till mina påskbeställningar jag fått, plugga, dricka kaffe, spela sims, ta en promenad och hänga lite med Lumi. I morgon ska jag och familjen till farmor och farfar för lite påskfirande. Det ska bli så kul att få träffa dem igen och prata ikapp sedan senast vi sågs. Men nu ska jag ta tag i pluggandet och finna lite inspiration till min uppsats. Jag vill så gärna komma igång med den nu. Hoppas att ni får en grymt bra Påsk. Glad Påsk till er alla fina människor! 

 Alltså åååååh, Lumi är så gosig & söt. Kan titta på honom hur länge som helst. Tog en smygbild på honom innan när han låg & slappade. 
 
Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: Angelica Wåhlin

Publicerad 2018-03-30 10:46:34

Åh, har inte hunnit så långt att jag skrivit en C-uppsats, men med tanke på hur mycket tid mina två B-uppsatser tog kan jag tänka mig att en C-uppsats är knepig. Tror jag ändrade mina frågeställningar typ 50 gånger i B-uppsatserna innan jag fick till det, haha!

Svar: Kan relatera. En B-uppsats är inte heller det roligaste att skriva 🙈Frågeställningarna är, som du säger knepiga, men när de är spikade går det oftast lättare att få ihop allt!
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela