ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Banan- & Nutellamuffins

Publicerad 2018-02-12 08:22:00 i Annan Sötma, Muffins,

Måndag och om exakt en vecka befinner jag mig ute i backarna i Sälen. Jag är så taggad och förväntansfull för ännu ett år i fjällen. Däremot har jag något som drar ner mitt taggande en del, nämligen den förbaskade tentan som är på fredag. Hmm. Det jag läser just nu är inget jag riktigt begriper mig på. Det är allt från kvantitativa innehållsanalyser, till olika typer av intervjuformer och olika variabler hit och dit. Så flummigt att hälften kunde räcka. I dag ska jag plugga som bara den och resten av veckan. På onsdag åker jag tillbaka till Kalmar för att fira Alla Dag med Teodor. Vi ska gå på bio och bara ha det gött. På torsdag plugg och fredag TENTA. Därefter åker vi hem till Ljungby igen och då är det bara att ladda batterierna inför Sälen. 

I dag får ni ta del av det här supergoda receptet på bananmuffins med Nutella. Receptet är detsamma som i de jag gjort tidigare med Oreo, men den här gången la jag en klick Nutella i varje form innan gräddning. Så gott! Om du inte tål nötter funkar det utmärkt att byta ut nutellan mot mjölkchoklad. 

Recept - BANANMUFFINS

Alltså hur gott?
 
Tänk vad bra att ta vara på övermogna bananer & baka något gott med dem istället för att slänga dem. Du gör något gott för miljön. 
 
De här muffinsen funkar utmärkt att frysa in. Tina upp & du får ett gäng nygräddade muffins igen. En like på det!
 
Även om jag inte är en stor nutellafantast tycker jag att nutella tillsammans med banan är löjligt gott! 
 
När du tar del av första tuggan kommer du möta den här vackra synen. 
 
Men GLÖM inte att du kan äta med en klick vispad grädde eller vaniljglass till. Jisses så gott! 
 
Hoppas det smakar & att du får en fin vecka! 
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2018-02-12 13:54:46

Det låter verkligen galet gott! Måste testa. :-)

Svar: Är så himla gott. Ja, låter som en kalasbra idé! ☺️
Amélie Almén

Postat av: Linnéa

Publicerad 2018-02-12 16:23:50

mums!:)

Svar: Underbart gott! 😋
Amélie Almén

Postat av: Sara Tuvesson

Publicerad 2018-02-17 09:54:59

Dina bilder är helt magiska. :)

Svar: Åh, tack fina du vad glad jag blir 😋
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela