ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Kärlekscheesecake

Publicerad 2018-02-08 11:30:00 i Cheesecake, Högtider,

Vilket farande det har blivit på bara några timmar. I går tog jag bilen till Kalmar där det var ett kort seminarier i dag, som dessvärre blev inställt. Jag åkte på sätt och vis i onödan till Kalmar, men å andra sidan inte. Jag fick spendera tid med Teodor, käka tacos men jag fick också med en hel del packning inför Sälen. Tänk att vi åker dit redan nästa vecka. Åhh!

Jag kom nyligen hem, efter en dimmig och slaskig biltur på 25:an. Allt gick fint och jag har verkligen respekt i trafiken. Något som gör mig rädd är alla de bilar som inte håller hastigheten. Gör hastiga och impulsiva omkörningar, som i värsta fall kan skada andra. Jag hoppas att det blir bättre i trafiken framöver. 

I dag ska jag plugga, men jag har inte riktigt motivation till det just nu. Jag måste vara inne i ett ”plugg-läge” för att kunna ta till mig all information. Just nu är det inte läge för det. Jag kände att jag ville dela med mig lite av min dag, men framför allt ett gott recept på enkel cheesecake till Alla Hjärtans Dag. Du kanske inte alls firar dagen, gör något speciellt eller så firar du ordentligt. Oavsett din syn på dagen kanske den här cheesecaken ändå kan falla dig i smak. Det tror åtminstone jag. Önskar alla en fin dag. Var rädd om varandra! 

Receptet finner ni nedan. 

En liten, enkel & så krämig cheesecake med smak av jordgubbssylt. Så himlans gott!

 
Botten av oreokakor passar så bra ihop med den söta jordgubbsfyllningen.  
 
Skär upp varsin bit eller dela den med någon du älskar & hugg in med varsin sked. Det gör gott för själen vill jag lova. 
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: sophie

Publicerad 2018-02-08 12:32:46

ser väldigt gott ut! :)

Svar: Tack fina du! Den är så himla god 😋
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela