ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Bakboxenevent

Publicerad 2018-03-10 12:10:00 i Resor,

När vi var i Sälen fick jag ett mail som gjorde mig så otroligt glad från Bakboxen. Jag fick en VIP-inbjudan till deras event i Stockholm där de skulle berätta nyheter, visa upp sina boxar och dela sina kreativa idéer. Jag kollade med Teodor direkt om han var sugen på att hänga med en sväng till Stockholm, det var han. Vi bokade en resa dit med tåg och bodde på Haymarket by Scandic. Det vi inte visste då när vi bokade resan var att vi lyckades tajma in och se Trojas sista hockeymatch för säsongen. Teodor bokade biljetter åt oss till kvällen, vi fick bra sittplatser (han kan det där), men vårt hejande lyckades inte hjälpa Troja på traven. Matchen slutade i förlust för Troja mot AIK. Synd, men det var kul att få ha sett dem spela i båda deras sista hemmamatch och bortamatch. På dagen innan det besökte vi ett av mina favorit-caféer nämligen, MR Cake. Jag kan säga att jag viste exakt vad jag ville ha där. Jag tog en fralla med pålägg och en Cheesecake med Dulce de Leche. Gahhh, så gott!!!
 
På torsdagen åt vi galet god hotellfrukost. Jag menar GALET GOD. Det fanns så mycket gott att välja mellan. Allt från yoghurt, smoothie, färskpressad juice, surdegsbröd, pannkakor, ägg, bacon och en massa mer. Vi åt tills vi var proppmätta och njöt verkligen av varje tugga. Klockan 10:30 (punktligt) så gick jag bort mot Birger Jarlsgatan där Bakboxens event väntade. Jag kom först, som den tidspessimist jag är och fick ett så varmt och fint välkomnande. Så himla kul att få ett ansikte på de man mailar och samarbeta med. Jag är så glad att jag fick komma dit och träffa dem. Jag hade så trevligt och strax efter klockan ett begav jag mig. Jag och Teodor bestämde oss för att åka ut till MOS och kolla i butikerna där för att fördriva tid innan hemfärd. Klockan 19:20 gick tåget hem och vi satt där trötta, slöa, förkylda, snoriga. Yes, vinterviruset har lämnat sina spår. Vi som alltid brukar ha högt tempo, gå snabbt, orka mycket under dagen blev andfådda av att åka rulltrappa. Hallå!! Något är fel, väldigt fel. Nu blir det vila, vila, vila och hoppas på att kroppen återhämtar sig. Nedan ser ni lite bilder från eventet. 
 
 
/ Amélie
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela