ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Chokladbollar - Mandel & Karamell

Publicerad 2018-05-10 15:30:35 i Fika,

Eftersom det är chokladbollens dag i morgon bjuder jag på ett extra recept på chokladbollar i dag. Den här gången med mandel & karamell. Jag har gjort min egen karamellsås som jag blandat med mandel & sedan fyllt bollarna med. Rackarns så gott det är med mandel & karamell ihop. Ett tips är att lägga ner lite extra flingsalt i fyllningen för att få en jämn balans mellan det söta & salta. Mmmmm.

Receptet finner ni nedan.

Recept: KARAMELLSÅS

 

 
 
/ Amélie
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla Persson

Publicerad 2018-05-11 07:35:23

Dom där såg sjukt goda ut! :)

Svar: Åh, tack så mycket! 😋
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela