ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Tack tvåtusensexton - Del II

Publicerad 2016-12-29 15:34:00 i Allmänt,

Maj

Träden började blomstra i härliga kulörer. | Jag & kompisarna i Kalmar besökte en nyöppnad glassbutik, där de bjöd på två valfria kulor glass. Självklart cyklade vi dit. Det var inga problem alls. | Familjen var på besök i Kalmar. Bakom grenarna gömmer sig Julia & jag.

Men det bästa i maj & en av de bästa händelserna på hela året var när pappa & jag åkte till Stockholm för att se, Hollywood Vampires (eller jag var där för Johnny Depps skull, min idol). Jag kommer aldrig glömma den här dagen. Den ligger mig varmt om hjärtat kan jag lova er. Att få se Johnny Depp är en dröm jag haft sedan jag var liten, som slog in 2016. Inget jag hade trott.


Juni

Jag & familjen åkte till Rom, där vi besökte de olika kända platserna som bland annat Fontana di Trevi. | Vi besökte också Sixtinska Kapellet i Vatikanstaten, där vi även fick chansen att se Påven hålla predikan. Det var häftigt.

Självklart besökte vi Colosseum. Jag förstår fortfarande inte hur de bar sig åt förr med att bygga de här mäktiga byggnaderna. Helt otroligt. | Jag, pappa & Julia åkte ut till Bräkentorp en fin sommarkväll.


Juli

Jag & Teodor åkte på vår första "solsemester" tillsammans, eller vi var där mest för att upptäcka & gå. Ingen av oss är speciellt förtjusta i att hänga på stranden & jäsa. Han är perfekt för mig.

Jag & Teodor hann även med en tripp till Skåne. Vi besökte bland annat Olof Viktors café. Så god fika där. Tips! | Farmor & farfar hade varit gifta i 50 år. Vi firade deras Guldbröllop hemma hos oss med överraskningsfest & god mat.


Augusti

Och så har vi årets sämsta månad någonsin. Fy. Jag har inte varit så deppig & ledsen på flera år. Våra älskade kaninger Charlie & Jean-Pierre smittades av det dödliga kaninviruset, kaningulsot. Deras liv gick inte att rädda. Jag försöker att inte gråta när jag skriver detta, men det tar emot. Jag önskar så att de inte hade behövt lida så pass mycket in i det sista. Livet är bra orättvist ibland, men trots det får man gå vidare. Det är det som är en av meningarna med livet, om du frågar mig. | Tro mig, mitt i allt elände laddade vi om. Min fina lillasyster skulle konfirmeras & det firade vi med konfirmationsfest hos oss med släkt & vänner.

/ Amélie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela