ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Hemgjord Daimglass

Publicerad 2017-12-13 13:59:00 i DIY, Glass,

Jag gjorde en omröstning på min Instagram @ameliesrecept & ställde frågan om recept på hemgjord daimglass önskades. En stor mängd svarade "Givetvis". Här är mitt recept på daimglass. Superenkel & en latversion av hemgjord glass. Den är dessutom nötfri. 
 
Om du är laktosintolerant byter du ut kondenserad mjölk mot kondenserad kokosmjölk. Grädde till laktsofri grädde eller naturell yoghurt. Chokladen kring daim laktosfri. Ja, ni hajar grejen. 
 
Receptet finner ni nedan.
Recept - Daim
 
Den är så sjukt krämig & får en magisk karaktär med den salta karamellsås. Jag är så svag för salt karamellsås. Livets godaste tillbehör!
 
Ja, ni ser ju själva hur krämig & rinnig den är. Att göra hemgjord daim tycker jag är godare än orginalet som finns att köpa i butik, men det är min åsikt. 
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela