ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Sega Kokoskakor

Publicerad 2018-04-17 07:51:34 i Kakor,

Här hemma hos mamma & pappa är vi mitt i renoveringskaoset av köket. Allt det gamla är utrivet & det enda som finns kvar är några gipsskivor, sladdar & avloppsrör. Ja, ni kan nog förstå att det inte är mycket till kök längre. Haha. Det kommer vara snickare, elektriker, golvläggare & tjosanhejsan så många olika människor här kommer vara för att tillsammans bygga ett nytt kök. Jag ser så mycket fram emot slutresultatet som vi förhoppningsvis kan ta del av om ca 2 veckor. Det som kommer vara svårast för mig är att jag inte kan baka här hemma, men det löser jag. Jag har en plan. Mitt i byggsmeten delar jag ett riktigt gott & enkelt recept på sega kokoskakor som går på ett kick att svänga ihop. Perfekt till fikan eller till morgondagens ”lill-lördagsmys”. Hoppas ni får en fin dag!

Receptet finner ni nedan. 

 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: Angelica Wåhlin

Publicerad 2018-04-17 09:07:48

Herregud, så gott! Måste testa :)

Svar: Jaa, verkligen supergott!
Amélie Almén

Postat av: Cornelia

Publicerad 2018-04-17 15:14:10

Men mums!! Åh. När jag och min bästis var små gjorde vi ofta något vi kallade för frasgodis, det var typ samma sak fast vi hade såna där k-specialflingor istället för kokos. Mums!!

Svar: Åh, samma här. Brukade baka det till mina filmkvällar jag hade. Det är ju så otroligt gott 😍
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela