ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Bästa mello-myset

Publicerad 2018-02-17 09:05:30 i Inspiration,

Så himla skönt med helg. Den här helgen har jag längtat efter i flera veckor. I morgon åker vi till Sälen och jag är mer än laddad. I går skrev jag den förbaskade tentan som jag inte vet om den kändes bra eller inte. Jag är beredd på omtenta men kan ha en chans att klara den. Det återstår att se, det är inget jag direkt grunnar över heller. Jag har bara mig själv att skylla på. Eftersom tentan låg så tätt inpå fjällenresan kände jag ett tryck över bröstet i början på veckan som gjorde att jag inte riktigt kunde slappna av. Nu är den nervositeten historia och nu kryper resfebern fram istället. Ingen vila här inte. I dag kommer det mesta av dagen bestå av packning inför veckan, men en viktigt del att inte glömma är att i kväll är det melodifestivalen. 

 Jag har samlat ihop ett gäng med några favoriter som passar utmärkt att mumsa på i kväll. De går både fort att göra men bjuder på en lyxighet. Tummen upp för det! 

 Receptet finner ni nedan genom att trycka på respektive rubrik eller bild. Ha en härlig lördag!

 
GLASSDRÖM
En inte alls avancerad godbit som går på ett kick att svänga ihop är den här glassdrömmen. Lägg upp din favoritglass i en skål, talrik eller bunke (hur du nu än äter glass 😉). Jag krossade en magnumglass doppad i vit choklad. Toppa med valfri topping, jag körde på min favorit KARAMELLSÅS & smulor av brownie. Mums!
 
En favorit & något av det godaste jag någonsin ätit. Om ni älskar maltesers, chokladkola & mjölkchoklad kommer ni att älska de här godbitarna. 
Jag ♡ Brownie. Om du är svag för After Eight är det här kakan för dig. Servera med glass, grädde eller en sked greksik yoghurt. För att få något litet extra till. 
Den här tårtan finns det knappt ord för hur pass god den är. DU måste få UPPLEVA smakerna på egen hand för att kunna förstå. Rackarns så god!
 / Amélie
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2018-02-17 09:53:35

Men mums så otroligt mycket gott! :)

Svar: Ja, bara att testa allt 😉
Amélie Almén

Postat av: Marie Bergman

Publicerad 2018-02-17 11:05:54

Oj vad mycket gott =)

Svar: Åh, tack! 🤗
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela