ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Fudge Brownie

Publicerad 2018-02-24 08:26:00 i Brownie,

Sista dagen i backen är här för det här året. Gårdagen spenderade jag hemma i stugan, nerbäddad under en filt med en Ben & Jerry i famnen. Hela slank ner, i vanlig ordning & energin blev lite bättre. Jag ville inte riskera att bli så sjuk igen som i höstas. För det var fruktansvärt. Sista dagen i backen kommer jag ta det lugnt & köra i mitt eget tempo. Njuta av dagen så mycket som möjligt & se fram emot ett nästa år i fjällen. Alltså jag kan inte beskriva min kärlek & lycka till livet här uppe. Jag skulle nog inte trivas med att bo här under året, men jag hade gärna spenderat två veckor här året om. Det är så fridfullt, skönt, lätt att andas & jag kan slappna av. Jag känner ingen ångest här som jag kan göra på en solsemester. Det här är terapi för mig. 
 
I dag bjuder jag på ett galet gott recept på Fudge Brownie, som passar utmärkt till kvällens mello-mys. Chokladfudgen har jag gjort på en sats med maltesersbollar, utan maltesers i. Kolan blir så där härligt seg & skapar ljuvliga kontraster med borwnien. 
 
Receptet finner ni nedan. 
Recept - MALTESERSBOLLAR
  
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela