ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Kärleksbakelse

Publicerad 2018-02-13 08:30:43 i Alla ♡ Dag,

I morgon är det Alla Dag. Baka den här galet goda kärleksbakelsen med en botten av brownie, ett lager hallonmousse, ett med mjölkcholladmousse & hallongelé till garnering. Så gott & riktigt enkel att få ihop. Den ser lite extra lyxig ut & jag kan lova att smakerna de sitter där de ska. Kombinationen av hallon & mjölkchoklad är ju en riktigt succé. Börja baka redan i dag & ha härliga bakelser klara till firandet i morgon!

 Receptet finner ni nedan.

Bakelsen behöver inte se ut att vara gjord på ett konditori. Charmen med hembakat är att alla bakverk blir fina fast på olika vis, självklart kan det gå knas-kalas när man ska baka. Det händer även de bästa. 
 
Baka till dina nära & kära eller ge bort till någon som skulle uppskatta en kärleksbakelse på kärlekens dag. 
 
Vi ska fira dagen med att äta gott, sedan gå på bio & bara ta det lugnt. Hur ska ni fira dagen?
 
Det bästa med den här bakelsen är att du får med alla härliga lager med spännande smaker i samma "gaffel-tag". Ja alla smaker hänger liksom med på en gång.  
 
Och rackarns så god den är!!!  
 
 
/ Amélie 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela