ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Sälen - vinterparadiset!

Publicerad 2018-02-20 13:39:38 i Resor,

Andra dagen i Sälen har snart passerat. Gårdagen var kylig som bara den. En massa värk i benen och en dimma täckt i tätt snöfall. En bra start på veckan och jag somnade som en stock strax innan 23:00. I dag var det ännu kyligare, men solen har tittat fram då och då. Helt ljuvligt. Dagarna då det är härliga minusgrader, snöfall och lite sol är de bästa dagarna, enligt mig. Nedan följer lite bilder från dagen. 
Jag & lillsyrran ute i backen. 
 
Känns overkligt att vara här igen efter all vår längtan. Vi båda tycker att det här är en av årets höjdpunkter! 
 
Julia & hennes coola nya skidglasögon. Perfekt som selfiespegel för oss övriga familjen. Haha. 
 
Hade jag kunnat hade jag åkt snowboard minst två gånger i veckan under vinterhalvåret. Det hade varit underbart!
 
Något av det vackraste jag vet är granar täckta i en massa snö. Så himla fint & riktigt vintrigt!
 
I går såg vi inte alls över till Tandådalen eller till andra sidan Hundfjället som vi gjorde i dag. På andra sidan syns stugan Lyktan som vi brukar fika på. Så fint!
 
Vi lyckades finna en del av backen som fortfarande hade ett täcke av manchester. Ni som vet känslan att åka på det, ni vet. 
 
Det tar på krafterna att åka i backen. Även att stå i ankarliften bara äter upp energin. Julia körde en liten bekvämlig paus. 
 
Dagens fika. Kanelbullar i krumelurformer, kaffe, varm choklad & mycket mer som inte hamnade på bild 😉.
 
 
/ Amélie
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Publicerad 2018-02-21 08:51:38

Gud så roligt, jag är helt avundsjuk, här har vi bara en liten tramsig backe i storlek extra small ;) Njut ordentligt! På lördag drar jag faktiskt till Alperna, det ska bli toppen :D

Svar: Ja, helt underbart! 😍 Åh, vad roligt med Alperna. Hoppas din resa blir grym ⛷🏂❄️
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela