ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

DIY - Kanelgifflar

Publicerad 2018-01-30 08:29:00 i Bullar, DIY,

Äntligen är ett nytt recept här igen. Det har ekat tomt på bloggen i några dagar & det har varit behövligt för min del. Det är viktigt att ta en paus ibland när det känns som för mycket händer runt omkring. Lär känna din kropp & dina behov, det kommer du att dra nytta av livet ut. I dag är det ett galet gott recept på hemgjorda kanelgifflar. De innehåller inga onödiga tillsatser, men är otoligt saftiga & goda. Perfekta att ha med sig som fika på en liten utflykt eller till fikat på jobbet. Frys in dem & tina upp dem när du blir sugen. De smakar nybakat även då. 
 
Receptet finner ni nedan. 
Visst har de inte direkt det klassiska "giffelutseendet" men lite likheter finns det allt. Framför allt är smaken det viktigaste & den sitter där den ska. 
 
Vet ni vad det bästa med de här små bullarna är? Att man kan ta fler åt gången eftersom de är så små. Lovely!
 
Jag älskar verkligen den här krämiga kanelfyllningen, som gör bullarna till 100%. 
 
Servera dem lite tjusigt på fikan & bjud din familj, gäster, nära eller kära. En kopp kaffe eller varm choklad till gör susen.  
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2018-01-30 10:25:08

Mums! Jag som älskar gifflar :) Det här måste jag testa!

Svar: Så otroligt gott! Låter som en strålande idé 🤗
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela