ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Glaserade bullar

Publicerad 2018-01-12 09:05:00 i Bullar,

Wiho det är fredag, men det har det känts som för mig hela veckan. Hmm. Hoppas att ni alla mår bra & får en härlig fredag. Kanske en glaserad bulle skulle sitta fint till morgondagens helgfrukost eller du kanske föredrar en fika senare på dagen? Vilken tur att man kan fika när som helst på dygnet. 

 De här bullarna är gjorda på en halv sats av mina KANELBULLAR, men de är placerade i en rund form. Gräddade i några minuter längre för att försäkra att bullarna blir genom-gräddade. På toppen är de glaserade med en galet god glasyr ni kommer drömma om i flera veckor efter första smakbiten. Gahh, så gott. Jag har alltid velat testa göra sådana här bullar med glasyr & nu blev det tillfälle när bullförrådet här hemma ekade tomt. 

 

Receptet finner ni nedan.

Recept: KANELBULLAR

Nu snackar vi riktigt god fika. 
 
Nygräddade bullar & dess doft är ju helt fantastisk. De ser ut att ha det rätt så trevligt tillsammans. Eller vad tycker ni? 
 
Se till att täcka de alla ordentligt med glasyr. Ingen bulle ska behöva känna sig utanför för att den fick mindre. 
 
Glasyren är så där rinnig, krämig & bjuder på en ljuvlig ton av vanilj. Så gott!
 
Jag kan rekommendera er att äta med sked. Det blir aningen kladdigt så se till att ha papper nära till hands.  
 
Ja, vad ska man kalla detta mästerverk? Oavsett namn passar den utmärkt som dessert eller till fikat. Toppen! 
 
Glöm inte att NJUTA riktigt ORDENTLIGT. Ha en trevlig helg! 
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: Adrian Gustafsson

Publicerad 2018-01-13 22:44:30

fin blogg du har! och vad goda dessa bullar verkar vara! :)

Svar: Åh, tack vad glad jag blir! De är supergoda!
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela