ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Laktosfri Kokosglass

Publicerad 2018-01-19 11:22:25 i Glass, Laktosfritt,

Det är fredag!!! I dag är det ett laktosfritt recept på kokosglass som är så otroligt god. Servera i fina serveringsglas & toppa med salta kokosflingor & kokossirap. Så himla gott. Älskar salta kokosflingor eller kokoschips som de också kallas. Hoppas det smakar & ha en trevlig helg!
 
Receptet finner ni nedan. 
 
Jag använder kondenserad kokosmjölk när jag gör den här enkla varianten på glass. Det blir en härlig karaktär & ger en kokos-aktig krämighet. 
 
Kokossirap är något jag äter flera gånger i veckan, antingen på glass eller på min turkiska yoghurt till frukost. En sådan härlig sötma. 
 
Hade du sagt nej till den här? 
 
Om ni har önskemål på glassrecept eller andra recept utöver det så är det bara att höra av er till mig. Antingen lämnar ni en kommentar eller kan ni maila mig privat. Min mail finns i min beskrivning.
 
Jag tycker personligen att de enkla varianter jag gör på glass är snäppet godare än "vanlig" glass. Jag kan kombinera mina favoriter & älskar sötman från den kondenserade mjölken. Gahh så gott!
 
Glass, GLASS, GlAsS ha en riktigt trevlig helg! 
 
 
/ Amélie
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Adrian Gustafsson

Publicerad 2018-01-20 22:16:25

Gud så gott med kokosglass! Måste man prova att göra nångång :)

Svar: Ja, låter som en bra idé! Så himla gott 😍
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela