ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

När livet känns oklart

Publicerad 2018-01-05 15:58:00 i Egna tankar om,

För mig har det känts som en oklar helg hela veckan. Jag har verkligen noll koll på både vilket datum och vilken veckodag det är. Det positiva är att jag slappnar av men blir lite smått frustrerad av att inte ha koll på sådant som sker runt omkring mig. Det som ska bli skönt med skolan igen är att komma in i rutiner som jag mår väl av. Det är prio ett. 

I veckan avslutade jag min praktik på riktigt. Det har varit så roligt, men är på något sätt skönt att den är över. Nu har jag tagit det ännu mer lugnt de senaste dagarna. Slappat i morgonrock, spelat Sims i flera timmar, druckit mängder med kaffe och GLÖGG och bakat. Hunnit ut och springa i kära Kronoskogen, umgåtts med familjen och bara varit. Så förbaskat gött. I går åkte jag, Julia, mormor & morfar till Malmö. Vi tittade på Spelman på taket  på Malmö Opera där både moster & hennes sambo var med. Det var så länge sedan jag var på en föreställning nu så det var härligt att vara där igen. Stämningen där är så härlig, lugn med vacker musik och grymma skådespelare. 

I dag vaknade jag inte förrän klockan tio. Helt slut i både kropp och hjärna. Senare i kväll kommer mamma & pappa hit. Hela familjen ska fira jul och födelsedag ihop. Jag drog igång med bakning efter frukost och svängde ihop en galet god kladdkaka med Dulce de Leche, Maltesers och salt karamellsås. Ahhhhh, så gott. En kladdkaka helt i min smak. Jag har fått en extra kärlek till Maltesers för tillfället och att använda dem i bakverk - MAGI! Recept på den kommer i morgon. Håll utkik då. 

Det som hunnits med i dag är bakning, en sväng på stan med Julia och mormor. Nu ska vi slappa fram tills mamma och pappa kommer innan firandet drar igång. 

Alltså ser ni vilken dröm den här kladdkakan är? Jag hade kunnat äta upp hela själv. 
 
Jag vet inte hur många olika inredningsbutiker vi hunnit besöka i dag. Minst fem. 
 
Men det är ju så mysigt, inspirerande & jag få så många olika idéer till hur jag vill ha det i vårt hem i framtiden. 
 
Drömmen att flytta till en fin lägenhet med T är riktigt stor. Det ska bli så skönt att starta vårt liv ihop tillsammans på riktigt. Ett hem som liksom är vårt eget. 
 
Tänk att få bjuda hem syskon, familj & vänner på brunch, middagar eller fika. Duka upp stämingsfullt, dricka mängder med kaffe & bara götta sig. 
 
Hade jag kunnat hade jag köpt på mig med mängder av inredning, koppar, fat men någon måtta får det vara.
 
Till lunch blev det en riktigt god Ceasar sallad. En av de bästa jag ätit med lagom mycket sallad som inte föll över kanterna. Det är första gången jag åt upp en hel portion. Jag brukar alltid lämna så fasligt mycket sallad men inte i dag inte. 
 
Mormor tog en club sandwich med extra allt, kan man väl säg. Jag smakade en kant & den var riktigt god. 
 
Vi hamnade i en cool butik som vi aldrig tidigare besökt. Fann en hel del inspiration men också mycket märkliga produkter. 
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela