ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Daimbrownie

Publicerad 2018-03-20 08:57:32 i Brownie,

Här kommer ännu ett recept på brownie & den här gången med Daim. Så himla gott & det blir en sådan knaprig & karamell-aktig karaktär på dem. Perfekta till fikan men också som dessert & en klick glass. Mums. Nu börjar det närma sig Påsk & jag har så mycket receptidéer som jag kommer att dela med mig av här på bloggen & min Instagram. Frågan är bara om jag hinner att testa allt? Hmm. Just nu är jag inne i sluttampen i skolan & ska börja skriva på C-uppsatsen. Jag har så mycket som snurrar i huvudet just nu, både angående hur jag ska lägga upp mitt arbete (jag vet vad jag ska skriva om), om jag får tillräckligt med material, kommer intervjupersonerna vilja ställa upp & kommer jag klara allt. Ja, mycket som snurrar men jag har inställningen att det kommer gå bra & att jag ska klara det. Nu gäller det att kämpa de sista veckorna innan skolan är över för min del. Det ska bli så otroligt skönt. Emellan pluggpauserna kommer jag lägga tid på bakning som kommer lugna mina nerver & finna ro. 

 Receptet finner ni nedan. 

 Ser ni hur kladdiga de är inuti? Gahh så gott jag vill så gärna ha en bit JUST NU!
 
Daim är något jag ätit sedan jag var barn & det blir liksom en nostalgisk-smakupplevelse för mig via de här godbitarna. 
 
Jag hoppas att ni alla får en fin dag & att ni kan få något gott till fikan!
 
 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Publicerad 2018-03-20 20:02:18

Men så fantastiskt smarrigt det där såg ut!!!

Svar: Tack! De är otroligt goda 😋
Amélie Almén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela