ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Daimkladdkaka på tre ingredienser

Publicerad 2018-03-05 11:53:34 i Kladdkakor,

Jag har precis bakat världens enklaste kladdkaka med Daim i. Så himla gott & det behövs endast tre ingredienser. Hur galet är inte det? Om du inte tål Daim kan du byta ut dem till hackad choklad eller några andra karameller. Jag toppade med tre härliga kulor chokladglass, bitar av Daim samt sirap. Nu är det bara att hugga in. 

Receptet finner ni nedan.

Alltså rackarns så god den är. Det bara smälter samman i munnen & trots det få antal ingredienser som behövs smakar det verkligen kladdkaka. 
 
Bitarna av Daim lyser upp kakan & de har smält så fint i samband med gräddningen. 
 
Varför dela upp i olika bitar & lägga upp påmseparata fat när ni eller DU kan äta den direkt från serveringsfatet? 
 
Nom nom nom. 
 
Jag önskar er alla en fin start på den nya veckan. Glöm inte bort att baka något gott! 
 
 
Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela