ameliealmen.com

AMELIEALMEN.COM

Studentfotografering - en känslofylld dag

Publicerad 2018-03-09 21:14:13 i Fotografier,

Det närmar sig en stor dag för många, nämligen studenten och allt som hör där till. En pirrig dag, med många fjärilar i magen, mycket som snurrar i tankarna samtidigt som det blir en befrielse i att bläddra vidare till ett nytt kapitel i livet. För mig var allt kring studenten oroligt. Jag var så nervös, visste inte hur hösten såg ut, hur skulle jag vara, vad skulle det bli av mig och skulle jag ens klara skolan? Jag har aldrig varit en höjdare i skolan med höga betyg, eller presterat bra vid prov eller inlämningar. Men jag har klarat mig, kämpat igenom tuffa år i mina tonår som jag vet fler går igenom, fast på ett annat sätt. I dag befinner sig min syster i ett jobbigt stadie i livet. Gymnasiet som får henne att grubbla, stressa, vara glad, få nya vänner men det viktigaste att utvecklas och bli en stabil och fin person. Jag gör allt för att hon ska må bra. Ha det bra och få henne att inse att det blir bra även om det känns tufft för stunden. Jag har också varit där, gått igenom liknande och jag har KLARAT DET. När jag var i henne sits önskar jag att jag hade en storasyster som kunde berätta för mig att det skulle bli bra. Även om min familj, vänner alltid fanns där hade jag behövt just de där orden, från en som visste exakt. Jag vill vara hennes förebild. Hennes rådgivare men framför allt hennes storasyster som älskar henne för den hon är. Kom ihåg att det mesta löser sig. Ibland tar det tid. Lev i stunden men var ändå öppen för sådant som kan ske i framtiden. Livet är riktigt underbart. Tänk vilken ära att få leva det. 

I dag har jag agerat fotograf åt en av mina andra favoriter i livet, nämligen min syssling Betty. En sådan vacker kvinna som snart kämpat sig igenom tre år på gymnasiet och som snart kommer få springa ut genom Sunnerbogymnasiets dörrar, vitklädd med en hatt ingraverat sitt namn. En dag sprängfylld med känslor som hon aldrig kommer glömma. Jag ser fram emot att få ta del av hennes dag senare i juni när det sker på riktigt. 

Om Du söker studentfotograf finns jag här:

Kontakta mig på: [email protected] så bestämmer vi mer där!

 
/ Amélie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amélie Almén En 21-åring från en liten stad i Småland. Studerar Mediekreatörsprogrammet, vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Stort intresse till att baka, fotografera & resa. På min blogg delar jag med mig av mina bästa recept, fotografier & mina resor genom livet. Låt dig inspireras! KONTAKT: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela